12 ok az informatika kiszervezésére a KKV-knál

Blindfolded businessmanAmikor az ember a vállalkozásának hatékonyságát elemzi, lépten nyomon felmerül a “venni, vagy gyártani?” kérdése.

A döntés sok esetben egyszerű.
De tipikusan a szolgáltatások esetében már merülnek fel kérdések. Magunk, házon belül végezzük-e azokat, vagy külsős partnerre bízzuk-e.
Azaz kiszervezzük-e azokat:

  • Legyen saját könyvelő?
  • Legyen saját jogász?
  • Kell saját marketinges?

Ezeket a feladatokat sok esetben hatékonyabb külsősre bízni.

De mi a helyzet a informatikával?

Összeszedtük, hogy milyen érvek szólnak az informatika kiszervezés mellett egy KKV esetében.


1) Ne gátolja az IT a cég fejlődését.

A Microsoft is kicsiben kezdte. Te is fejlődsz. A fejlődés velejárója, hogy nem csak a problémák mérete nő. A jellegük is változik. A mennyiség minőségbe csap át.

Neked olyan partner kell az informatikában is, aki képes veled együtt nőni. Esetleg megmutatni, hogy az IT miként segítheti a növekedésedet.

A Microsoft pénzügyese sem ugyanazt csinálja, mint az a könyvelő, aki összeállítja az alvállalkozód EVA bevallását…


2) Valódi számonkérhetőség.

A munkaszerződés jószerivel arra kötelezi a munkavállalót, hogy munkába járjon. Arra nem, hogy értsen ahhoz amit csinál. Arra sem, hogy eredményt is letegyen az asztalra.


3) Valódi hatalom a dolgok felett.

Ha a dolgok nem az elvárt módon alakulnak az együttműködés végső soron felbontható.
Egyszerűen,
nem úgy, mint egy munkaügyi perben.

Szerződéses viszonyban a rendszerek dokumentálása ténylegesen elvárható.
Nincsenek magyarázatok, hogy miért nem történt meg.
Ez pedig biztosítja a gördülékeny partner váltást is.
Ha idáig fajulnak a dolgok.
Ezt ráadásul tudják a felek is…


4) Amikor kritikus, akkor működnek a dolgok.

Élted már át azt, hogy a kulcskollégád
éppen a legrosszabbkor ment szabadságra,
lett beteg,
vagy tört el a vízcső náluk?

Akkor értékelni tudsz egy olyan konstrukciót, ahol ez nem fordulhat elő.
Nincs olyan, hogy a dolgok nem működnek.

Ezeket a helyzeteket a support partner kritikus helyzetben is megoldja helyetted.
Márpedig minden helyzet kritikus…


5) Hogy valóban le tudd adni a feladatot.

Ha egy feladatot le akarsz adni nem tudod leadni.
Mert nem értesz hozzá, hogy add le.

Ezért olyanoktól kérsz tanácsot, akik szintén nem értenek hozzá.
Ezért kialakul egy olyan szempontrendszer,
ami nem szempontrendszer.

Az IT esetében arra van lehetőséged, hogy jól válaszd ki, kinek adod le.
Ha a rendszergazdát nem is tudod megítélni, egy céget igen.
Ebben segítenek a referenciák, címek, elismerések is.


6) Nem kell úgy tenned, mintha értenél hozzá.

Ha egy rendszergazda azt mondja, hogy
“Új winchestert kell venni, mert le fog állni a rendszer”,
a legtöbb cégvezető úgy csinál először, mintha gondolkodna,
de aztán azt mondja, hogy “Vegyünk!”.

Ha egy jó partnered van, akkor az ilyen lépések előre tervezhetőek.
Ráadásul az üzleti igényekből vezethetőek le,
nem az út közben felmerült technikai problémákból.

Az üzlethez meg értesz…


7) Hogy a legtöbbet kapd a pénzedért.

Egy alkalmazottnak az idejéért fizetsz.
Egy vállalkozónak az eredményért.

A vállalkozó abban motivált,
hogy a lehető leghatékonyabban oldjon meg mindent.
Mint a kínai orvos,
akit azért fizetnek, hogy az ember ne legyen beteg…


8 ) Nyugodt alvás.

Megszűnik az a jelenség, hogy az alkalmazottak arra hivatkozhatnak Neked, hogy nem megy a rendszer.
Főleg nem a rendszergazda biztatására hivatkoznak erre a dolgozók.

Ha probléma merül fel akkor kollégáid is szólni tudnak a support partnernek. Probléma csak végső esetben jut fel hozzád, ha a dolgozók és a support partner nem tudták orvosolni a helyzetet.

Azaz, ha jó partner választasz, akkor soha. Emiatt nyugodt lehet az álmod.


9) Nincs több béralku.

Általában megszűnnek a személyzeti kérdések.

Nem te képzed, nem te motiválod,
nem veled egyezkedik a fizetéséről és
nem te oldod meg a helyettesítését sem, amikor nyaral, vagy beteg.


10) Mert költséghatékonyabb.

Ha összeveted, hogy mibe kerül valóban neked (járulékos költségekkel együtt), és mit kapsz valójában ezért, ahhoz képest, amit kaphatnál, akkor lényegesen hatékonyabb is lehet egy külső partnert bevonni.


11) Mert egyszerűbb adminisztrálni.

Leegyszerűsítve havi egy számla az adminisztráció.


12) Hogy ne rajtad tanulják meg a szakmát.

Az informatika egy gyorsan változó iparág. Naponta jönnek ki az újdonságok. Ha ezt a rendszergazdád nem követi, Te is lemaradsz. Ha követi, te fizeted a tanulásának költségeit.

Ráadásul ha kitanítottad, akkor ott fog hagyni.

És addig sem lehetsz biztos benne, hogy tudja mit csinál.
Vagy csak kísérletezik rajtad?

Egy support partner képesítései, referenciái garantálják, hogy jó megoldásokat kapjál.
Ráadásul mindjárt elsőre.


Comments

comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.