Amire kíváncsi vagy, de nem merted megkérdezni

Amit tudni akartál, de nem merted megkérdezniPár napja szerepelt egy tanmese itt a blogon.
A tanmesének számos tanulsága van.

A mesét bizonyára Te is olvastad, mert sokan kíváncsiak voltak rá.

A tanulságok levonásától viszont féltél,
mert nem merted azokat is megnézni.

Vagy magad már ismered őket,
csak nem akartad konkurenseiddel is megosztani a titkot.

De minden nem maradhat örök titok…

Egy újabb tanulságot megosztok most az 5-ből…


Az eredeti tanmesét, és az alap tanulságot ebben a bejegyzésben találod.


1) Először értsd meg a lényeget!

Ha az uralkodó azzal a könyvel kezdi, amelyben a lényeget emelték ki,
akkor többet megérthetett volna a világból.

A lényeg megértése után foglalkozhatott volna a részletekkel.
Ha akar. Ha ezt szükségesnek látja.

Minden cégben vannak olyan információk,
amelyek a lényeget ragadják meg:

  • A konverziós arányok alakulása a marketingedben.
  • Az értékesítés aktuális állása és a következő idszakok előrejelzései.
  • Az ügyfél reklamációk alakulása.
  • Az informatikai rendszerek állás idejének alakulása.
  • Az alkalmazottak fluktuációja a cégnél.
  • Folyamatok átfutási idejének alakulása.

Ezek az információk a kulcs teljesítménymutatók (KPI – key performance indicator).

Ha az infomatikai rendszereid támogatják azt, hogy először a lényeget érts meg,
akkor lehetőséged van dönteni arról, hogy akarsz-e a részletekkel is foglalkozni!


De minden tanulság azoké sem lehet,
akik arra nem vágynak annyira,
hogy tegyenek is érte.

A többi 5 4 titkomat kérned kell!

 

Comments

comments

Amire kíváncsi vagy, de nem merted megkérdezni” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Biztos, hogy a lényeg megértéshez informatikai rendszerek kellenek? Egyetértek, hogy sokat segíthetnek, de talán épp nem a lényeg megértésében, hanem azután tudnád jól használni őket, hogy le akarsz ásni a lényeg mélyére.

    Szerintem sok cégnél épp az a gond, hogy a lényeget adatokból, számokból akarják megérteni. Csakhogy a számok ritkán mesélik el a teljes sztorit. Ráadásul ha sok dolgot mérsz, sok adatod lesz, de nem biztos, hogy jobb adataid lesznek. Szóval túlbonyolítod az üzleted.

    [Válaszolok]

    Rónai Balázs

    Mondtam volna olyat, hogy a lényeg megértéséhez informatikai rendszerek _KELLENEK_?
    Nem hiszem.

    Igazából azt sem látom, hogy mást állítanánk.
    De köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmet, hogy félreérthető a fogalmazásom.

    Jelen tanulság éppen arról szólt, hogy a holosztikus látásmód (megismerni a teljes sztorit), egy szép idea, amely az uralkodónak is tetszett.

    De a realitás egy uralkodónak (és egy cégvezetőnek) is a részinformációk alapján való döntés. A korlátozott racionalitás.

    Ebben pedig találhatóak jó mérőszámok. Amelyek elég jól közelítik a teljes történetet. Jól ragadják meg a “lényeget”. (Igen, nem azonosak azzal, de erre általában nincs is szükségünk.)

    Az informatika pedig úgy jön ide, hogy ha már van akár egy excel listád a kimenő számlákról, akkor ezt használd úgy, hogy először megnézed az összesítést, a trendet.

    Persze a szépség az a dologban, hogy a riport után még mindíg bele tudsz menni az analitikába, ha akarsz…

    De vajon mi lehet a másik 4 tanulság?

    [Válaszolok]

    Dobay Róbert

    Lehet, hogy én olvastam figyelmetlenül valamelyik késő esti órában…

    De ha mégsem, akkor a pontosításoddal már biztosan egyértelmű. Jó a post. 🙂

    [Válaszolok]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.