Mondják a megszállott motorosok…
Hol a motorra,
hol a motorosra vonatkoztatva a fenti kijelentést.
Mert a motor úgy ér valamit, ha megy,
ha használni lehet.
Mert arra való.
Hasonlóan az informatikai rendszer is akkor ér valamit,
ha működik,
ha használni lehet.
Illetve a motoroknál sokkal jobb a helyzet, mint az IT-ban…
Egy motor ugyanis lehet
szép
tekintélyt parancsoló,
igazi státuszszimbólum,
amivel akkor is lehet csajozni,
ha csak leállítja az ember a motoros találkozón a bejáratnál.
A vállalati informatikában nincs helye státusberuházásoknak!
A szépség csak akkor számít (egy notebooknál, vagy iPhone-nál is),
ha a rendszer működik is.
Saját első élményem a rendszerek valódi költségeiről még az egyetem alatt ért. Amikor pámtól kölcsönkaptam a családi autót, és ezzel mehettem síelni. Ez annak idején valódi státuszszimbólum volt. Igazi presztízst adott… volna…
De a síelésből rémálom lett:
- indulás előtt kiesett a hátsó zár,
- a határ előtt egy robbanás kíséretében, amit defektnek hittünk kilyukadt a kipufogódob, amitől a járgány egy Forma 1-es versenyautó hangját vette át a maradék párszáz kilométerre,
- a határon bevásárlás közben letörték a bal visszapillantó tükröt, miközben összekarcolták a kocsi oldalát,
- éjszaka befagyott a gázbovden, ezért reggelente a motorházban lehetett csak elindítani az autót,
- hazafelé az újonnan vásárolt síbakancs megolvadt a csomagtartóban a kipufogódob felett,
- és még a magyar alföldön a hóban is elakadtunk, mert a kocsin nem volt téli gumi.
Itt tanultam meg, hogy nem az a lényeg, hogy legyen autóm,
hanem az, hogy működjön.
Mint ahogy az informatikában is csak az a rendszer a rendszer,
ami működik.
Főleg kritikus helyzetekben.
Mint az autó a síelésnél.
Apám autója nem volt olcsó autó,
de számomra sok pénzt megért volna, ha ott és akkor működik.
Ha nem rontja el az utolsó egyetemi közös síelést a barátnőmmel.
Az autókhoz analfabéta vagyok,
de ott nekem kellett döntéseket hoznom, hogy mi legyen.
Nem volt aki ezt megcsinálta volna helyettem.
Aki ért hozzá,
akinek ez a szakmája.
Egy assistant szolgáltatást szinte fillérekért vehetek az autómhoz.
Pedig akkor azt gondoltam volna, hogy ez megfizethetetlen.
Én szeretek nyugodtan aludni.
Én ragaszkodom a nyugalmamhoz!
Ha te is így vagy ezzel, akkor legyen olyan az IT supportod,
amely nem csak, hogy segít, ha baj van,
de megelőzi a bajt.
És így megelőzi az informatikai problémák miatti károkat,
az elkésett tenderbeadási határidőt,
az elveszett megrendelő leveleket,
a be nem tartott ígéreteket.
Ráadásul csakúgy, mint az autóknál az assistant szolgáltatás,
a valóban profi IT support sem olyan drága, mint elsőre gondolná.
Annak ellenére, hogy sokkal nagyobb biztonságot ad,
a nap végén sokat takarítasz meg vele.
Hagyott már cserben az IT rendszered,
pont amikor a legnagyobb szükséged lett volna rá?
Te ilyenkor iszol egy sört, mondván „máshogy nem megy”,
vagy valódi megoldást keresel?
Igyál inkább arra, hogy minden rendben van!
Na, mit iszol?