Be kell rúgni, máshogy nem megy!

Be kell rúgni, máshogy nem megyMondják a megszállott motorosok…
Hol a motorra,
hol a motorosra vonatkoztatva a fenti kijelentést.

Mert a motor úgy ér valamit, ha megy,
ha használni lehet.
Mert arra való.

Hasonlóan az informatikai rendszer is akkor ér valamit,
ha működik,
ha használni lehet.

Illetve a motoroknál sokkal jobb a helyzet, mint az IT-ban…

Egy motor ugyanis lehet
szép
tekintélyt parancsoló,
igazi státuszszimbólum,
amivel akkor is lehet csajozni,
ha csak leállítja az ember a motoros találkozón a bejáratnál.

A vállalati informatikában nincs helye státusberuházásoknak!
A szépség csak akkor számít (egy notebooknál, vagy iPhone-nál is),
ha a rendszer működik is.

Saját első élményem a rendszerek valódi költségeiről még az egyetem alatt ért. Amikor pámtól kölcsönkaptam a családi autót, és ezzel mehettem síelni. Ez annak idején valódi státuszszimbólum volt. Igazi presztízst adott… volna…

De a síelésből rémálom lett:

  • indulás előtt kiesett a hátsó zár,
  • a határ előtt egy robbanás kíséretében, amit defektnek hittünk kilyukadt a kipufogódob, amitől a járgány egy Forma 1-es versenyautó hangját vette át a maradék párszáz kilométerre,
  • a határon bevásárlás közben letörték a bal visszapillantó tükröt, miközben összekarcolták a kocsi oldalát,
  • éjszaka befagyott a gázbovden, ezért reggelente a motorházban lehetett csak elindítani az autót,
  • hazafelé az újonnan vásárolt síbakancs megolvadt a csomagtartóban a kipufogódob felett,
  • és még a magyar alföldön a hóban is elakadtunk, mert a kocsin nem volt téli gumi.

Itt tanultam meg, hogy nem az a lényeg, hogy legyen autóm,
hanem az, hogy működjön.

Mint ahogy az informatikában is csak az a rendszer a rendszer,
ami működik.
Főleg kritikus helyzetekben.
Mint az autó a síelésnél.

Apám autója nem volt olcsó autó,
de számomra sok pénzt megért volna, ha ott és akkor működik.
Ha nem rontja el az utolsó egyetemi közös síelést a barátnőmmel.

Az autókhoz analfabéta vagyok,
de ott nekem kellett döntéseket hoznom, hogy mi legyen.
Nem volt aki ezt megcsinálta volna helyettem.
Aki ért hozzá,
akinek ez a szakmája.

Egy assistant szolgáltatást szinte fillérekért vehetek az autómhoz.
Pedig akkor azt gondoltam volna, hogy ez megfizethetetlen.

Én szeretek nyugodtan aludni.
Én ragaszkodom a nyugalmamhoz!
Ha te is így vagy ezzel, akkor legyen olyan az IT supportod,
amely nem csak, hogy segít, ha baj van,
de megelőzi a bajt.

És így megelőzi az informatikai problémák miatti károkat,
az elkésett tenderbeadási határidőt,
az elveszett megrendelő leveleket,
a be nem tartott ígéreteket.

Ráadásul csakúgy, mint az autóknál az assistant szolgáltatás,
a valóban profi IT support sem olyan drága, mint elsőre gondolná.
Annak ellenére, hogy sokkal nagyobb biztonságot ad,
a nap végén sokat takarítasz meg vele.

 

Hagyott már cserben az IT rendszered,
pont amikor a legnagyobb szükséged lett volna rá?

Te ilyenkor iszol egy sört, mondván „máshogy nem megy”,
vagy valódi megoldást keresel?

Igyál inkább arra, hogy minden rendben van!

Na, mit iszol?

Comments

comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.