Víz alatti hollóröptetés

HollóröptetésNem könnyű a dolga annak, aki “hollókat akar megtanítani repülni a víz alatt”…

Ugyanígy nincs könnyű dolga annak a cégvezetőnek sem, ahol az informatikai rendszer kialakításánál olyan szinten tértek el az ipari szabványoktól, mint amennyire a víz eltérő közeg a levegőtől egy holló számára.

A fenti jelent a Holló színház társulatának előadásában kifejezetten szórakoztató, feltéve, ha az ember szereti az angol abszurd humort.

Pedig ilyen kísérletek sajnos sok cég IT rendszerében folynak. Maximum a cégvezető nem tudja, hogy kísérleteznek vele.

Az esetleg gyanús, hogy a rendszerek folyton leállnak.
Hogy pont akkor állnak le, amikor az ajánlat határidős beadása van.
Amikor az APEH ellenőrök már szabotázsnak tekintik és bírságot emlegetnek,
mert a könyvelő rendszer lassulása miatt képtelenek vagyunk kinyomtatni neki egy jelentést.
(ez is megtörtént eset)
Amikor az emailben érkező megrendelés az elmúlt évek levelezésével együtt semmivé válik. Magyarázkodásra késztetve minket az ügyfél előtt.

Mivel az IT-hoz csakúgy, mint a hollóröptetéshez az átlag cégvezető nem ért,
ezért nem tudjuk, hogy pontosan mi nem stimmel.
De azért azt tudjuk, hogy valami nincs rendben.

A kár, amit az IT miatt elszenvedünk, az már megfogható:

  • lekésett tenderek,
  • befizetett bírságok,
  • presztízsveszteség az ügyfelek előtt.

Pedig ennek nem kellene így lennie!

Ha egy informatikai rendszer üzemeltetését szakértő partner támogatja,
ez a kísérletezés nem fordulhat elő!

Az IT rendszer akkor ér valamit, ha működik
Méghozzá folyamatosan.
És leginkább akkor, amikor az nekünk kritikus.

Azzal nem vagyunk kisegítve, ha vannak informatikai rendszereink.
Nem az a lényeges, hogy legyen levelezésünk, könyvelésünk, raktári rendszerünk,
csak az az elfogadható, ha működik.

Ezért fontos, hogy az is, hogy ne csak legyen IT üzemeletető.
Hanem, hogy hozzáértő legyen,
Értsen ahhoz, amit csinál.
Sőt értsen ahhoz is, amit nem csinál.

Hogy érthet az informatikus ahhoz,
amihez nem ért?

Ugyanúgy, mint ahogy egy cégvezető,
ha olyan látja el információval, aki ért hozzá.

Tehát tudja, kit kell megkérdezni.
Tudja, kik az adott terület szakértői.
Esetleg azok saját kollégái, akik specialistái a kérdésnek.

Tudja, hogy kell feltenni a kérdést,
hogy az nemcsak érthető legyen,
de ne legyen félreérthető.
Akinek a kérdéseire nem kockáztat meg a hivatalos support látszat válaszokat.

Akinek válaszolnak a kérdéseire,
mert erre szerződése van, hogy válaszolni kell rá.
Vagy mert ismeri az informális csatornák működését,
amit vészhelyzetben ki is használ.

Még egy cégvezető is érthet az informatikához,
ha olyan partnere van, aki segíti ebben.

Sőt, ha olyan partnere van,
akkor valójában megengedheti még azt a luxust is a cégvezető,
hogy ne értsen hozzá.

Ekkor a dolgok menni fognak.
Anélkül, hogy tudni kellene miért.


Ha van saját története informatikáról, ossza meg velünk!

Comments

comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.