Kussolj, és vidd a pénzem!

Shut up and take my money!„Shut up and take my money”, azaz kussolj és vidd a pénzem. Így hívják azt a jelenséget a marketingben, amikor egy termék iránt akkora az emócionális vonzalom, hogy a kereskedő meggyőző szövege is olyan felesleges akadálynak tűnik, ami csak gátolja az embert abban, hogy végre ott hagyhasson egy nagyobb összeget és végre birtokolhassa a terméket.

Az iPhone 5 úgy tűnik megint egy ilyen termék lesz. Olyan kütyü, aminek a neve említése elindítja a nyálelválasztást és az endorfin termelést a célközönségben. 2 milliót adtak el előre az első nap belőle úgy, hogy még senki nem foghatott a kezébe egyetlen darabot sem. Hiány van belőle (nyílván mesterséges hiány, hiszen egy sincs belőle, nem hogy 2 millió).
Mondhatnám, hogy ezen a tényen még a tények sem változtatnak. (Biztos láttad már ezt a videót, ahol egy iPhone 4S-t mutatnak az utca emberének, amit az nagyobbnak, gyorsabbnak és könnyebnek talál, mint a másik kezében lévő ugyanilyen saját telefonja.)

 

Mi következik ebből a vállalatokra?

 

Először is az, hogy próbáld meg lemásolni az Apple marketingjét és termékfejlesztését. (Elvileg egyszerű. Várom az eredményeket! 😎 )

Másodszor is azok a felhasználók, akiknek most nedvesedik a szájuk, vagy más ruhadarabjuk az iPhone 5 (de akár a Nokia Lumnia 920, vagy a Galaxy S III / IV, vagy Microsoft Surface) miatt, a másik oldalról nézve üzleti döntéshozók, kulcsfelhasználók, kereskedők, hr-esek stb. Olyan emberek, akik döntő befolyással bírnak egy vállalat beszerzéseit, IT fejlesztéseit illetően. Szerelmesek, és szerelmük tárgyáról kell így, vagy úgy döntést hozniuk. Kétségünk ne legyen felőle, hogy érzelmi döntést hoznak (mindannyian érzelmi döntéseket hozunk), amit majd megpróbálnak racionalizálni.

A cégek pedig lassan olyan helyzetbe kerülnek, hogy el kel dönteniük, hogy támogatják, vagy tiltják a munkahelyi kapcsolatokat.
Egy biztos, egy nagy adag libidó jelenik meg ezáltal, amivel kezdenie kell valamit a cégeknek is. Az egy nagy lehetőség, hogy a munkatársak olyan eszközöket kaphatnak, amelyek birtoklására kifejezetten vágynak.

Had dolgozzanak örömmel! Nem igaz?

 

Ez a cikk eredetileg az IT Businessben jelent meg!

Comments

comments

Kussolj, és vidd a pénzem!” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nagyon érdekes, amit felvetettél Balázs, ám én egy kicsit továbbgondoltam.
    A döntéshozók, akik ezt a “szerelmet” (is) választották, már nem ennyire lelkesek, ha arról van szó, hogy munkatársaik is szerethessenek. Valahogy eddig még nem hallottam arról, hogy x vállalat rendelt volna a dolgozóinak motivációs céllal iPhone-okat, Galaxy-ket. (Minimalista verzió: “dolgozói” támogató programban hozzájutni egy “szeretőhöz” 🙂

    Vagy a 2 millió előrendelt iPhone közül pár darabot már hozzátok visz a futár, mert jutalmazásra szánod? 🙂

    [Válaszolok]

    Rónai Balázs

    Abból, amit én leírtam, meg a te általad leírt másik attitűdből (meg a válságból) következik a “Bring Your Own Device” probléma. Mert hogy az alkalmazottak szeretnék a “szerelmüket” (amit akár saját költségre is beszereznek) bevinni és használni a maunkahelyen.

    Ebből következik valóban az, hogy ezek a kütyük nem (csak) munkaeszközként, hanem jutalmazásként is jók. (Mint régen a notebook…)

    Az iPhone-t nem, de Windows Phone és Androidos csúcstelefonokat vettünk már kollégáknak “jutalomból” is, és tettük lehetővé kollégáknak. És az is egy opció, hogy valaki maga upgrade-elhesse a telefonkeretét egy ilyen vágyott kütyüre.

    De ez egy másik szál, mert maga ez a “szerelem” még nagyon sok változásért felelős (vagy legalább is összefüggésbe hozható vele), ami most zajlik a cégeknél. (Ezekről még később.)

    [Válaszolok]

    Nagy Barnabás Zoltán

    Nekem, szubjektíven, úgy tűnik, hogy ez a szerelemfaktor az iPhone-nál mintha nagyobb lenne. Lehet, hogy e vonzalom gyökerei nagyon régről bennünk van (alma és Paradicsom). De, hát mint tudjuk annak nem lett jó vége … 🙂

    [Válaszolok]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.