„Minden úgy lesz …azaz van, mint eddig, csak teljesen máshogy!” – esemény beszámoló

audience

Április 27-én, kedden tartottuk azt a Microsofttal közös szemináriumot. Ennek középpontjában az Exchange 2010 és Office Communication Server volt. És persze mindaz, amit ezek az eszközök lehetőségekben kínálnak egy hazai KKV-nak.

Megint egy sikeres rendezvényt zártunk! A kimaradók veszteségérzésének növelésére ismét megosztjuk a legfontosabb dolgokat. Viszont hosszú lett az anyag, felszabdalom, meg kiemelgetek, hogy könnyebben legyen olvasható, átfutható…


„Fontos a levelezőrendszer?
Nem…
De azért kritikus…”


ronai_balazs
Rónai Balázs megnyitója


Ahogy meccs előtt a focipályát felvonalazzák és felpumpálják a labdát, Rónai Balázs is előkészítette a délelőttöt:

  • Hogy most küldünk el egy levelet, vagy később, ez első hallásra nem hoz lázba senkit. Mégis csontzene van, ha egy magas beosztású vezető fontos levele ragad benn a rendszerben. És jó, ha legalább azt tudjuk, hogy az a levél benn van, csak ki kell nyerni valahogyan. De mi van, ha nem is tudjuk, hogy hol akadt el az a levél… Az adott példában a miniszterelnök levele… Máris csúcsra vannak járatva a vérnyomásmérők.
  • És a levelezés bizony lehet élet-halál kérdés. Hányszor hallottuk: „Fontos az a levelezőrendszer? Áááá, neeem… De kritikusnak azért lehet mondani!…” A levelezőrendszer tehát különleges rendszer egy cég életében. Még nem láttunk olyat, ahol a levelezés a legfontosabb rendszerek közé lenne sorolva. De olyat is alig, ahol a rendszer leállása ne állítaná feje tetejére a céget. A levelező rendszer nem fontos, de kritikus.


Egyre több hangszeren játszunk…


  • Észrevétlenül megváltozott az, ahogy kommunikálunk. A friss munkaerő már nem is a régi eszközöket használja. Rövid távon semmi érdekes változás nincs az elektronikus kommunikációban. Ha azonban visszatekintünk egy pár éves távlatba, a változás mégis látványos. „Hogyan kommunikálok én, és miként változott meg ez az elmúlt néhány évben (vagy akár néhány hónapban.)” vetette fel Balázs. „A teljesség igénye nélkül összeszedtem azokat a legfontosabb elektronikus kommunikációs formákat és eszközöket, amiket én használok naponta:


    • Először is, nem egy levelező rendszert használok.
    • A céges dolgaimat Outlookkal és Exchange-dzsel intézem.
    • A magán levelezésem egy része (régi évfolyamtársak) Hotmailen mennek.
    • A hírleveleket a Gmail-en keresztül kezelem, ez a spammelhető mailboxom.
    • A kollégáimmal, és üzleti partnereimmel (pl. ügyvéd) rendszeresen értekezünk Messengeren keresztül. (Ez nálunk egy kötelező elem, mielőtt odamennénk valakihez házon belül, akkor is szoktuk használni ezt arra, hogy a lehető legkevésbé zökkenjen ki a másik abból, amit éppen csinál.
    • Rendszeresen követek számos szakmai blogot (IT, Marketing, Menedzsment).
    • És ugyanígy az üzletfeleimmel és barátaimmal kapcsolatos információkat. Erre a LinkedIn és a Facebook szerintem ma a legalkalmasabb.
    • A legintenzívebben szakmai információkat a Twitteren is követek. Itt rövid (140 karakteres) üzenetekben tudom áttekinteni az aktuális híreket a piacon.
  • És persze a dugóban ülve, találkozóra várva, a telefonomon keresztül is meg akarom tenni mindezt.
  • Mennyiségi változásokról: Az az Y generáció, aki most kezdi a munkát hozzá van szokva ahhoz, hogy a tárhely mérete nem egy szempont. Lassan olyan nehéz lesz egy pályakezdőnek elmagyarázni, hogy a diszk nem végtelen, mint azt, hogy milyen volt a hétfői adásszünet, vagy az, hogy nem lehetett tetszőleges helyre külföldre utazni. Ha nem akarjuk, hogy a levelezés átterelődjön más csatornákra, akkor ezt figyelembe kell venni. A 100-500 MB-os korlátok kora lejárt, mert ezek a magánlevelezésünkben is rég megszűntek.


A biztonság nem csak az IT biztonság


  • Ahogy növekszik az elektronikus kommunikáció mértéke, egyre inkább „életszerű”, hogy az ügyeinket elektronikusan intézzük. Olyan dolgokat is e-mailen fogunk intézni, amit eddig eszünkbe se jutott volna. E-mailben érkeznek például a faxok. Így adunk ajánlatot és így kérünk másoktól is. Gyakorlatilag szerződéses viszony jön létre az e-mailezés során is. Ez akkor is kötelezik a céget, ha erre mi nem is gondolunk. Igen ám, csakhogy a levél az részben magántulajdon, a szerződés pedig a cégre vonatkozik.
  • …És a leveleknek a cégre vonatkozóan vannak jogi következményei is. Márpedig a jognak pedig időnként lehetnek olyan következményei, hogy olyan urakkal kell beszélgetnünk, akik nagyon mélyen kérdeznek. Akik rosszabb esetben a hátunkon térdelve tesznek fel kérdéseket.
    Ilyenkor elemi érdeke lenne a cégnek és nekünk is, hogy tisztán látszódjék, hogy kinek az utasítására és milyen előzmények után tettük, amit tettünk. Meg kell felelni a törvényi és vállalati előírásoknak. És ezt a megfelelést bizonyítani is tudni kell. Ezt a hagyományos levelezéssel, a megszokott módon nehéz. …És jelentősen el is tér a bevezetési feladat egy ilyen igény esetén: tisztában kell lenni az üzleti folyamatokkal és az üzemeltetés is máshogy néz ki egy compliance kérdés esetén.
  • A biztonságról röviden:
    • Az adatszivárgások jelentős része köthető a levelezéshez.
    • A kártékony kódok jelentős része a levelezésen keresztül érkezik a szervezethez
    • A levélszemét (a SPAM) szintén jelentős problémát okoz, kiteheti akár az összes levélforgalom 95%-át is

A levelezés tehát a biztonság oldaláról is kritikus.


Felhőképződés várható


A tavalyi évben borús volt az ég a gazdasági válság miatt. Az elmúlt napokban is sokan figyelték az eget. Néztük, mikor érnek ide a felhők Izlandról? Az elemzők folyamatosan az eget kémlelik nem véletlenül, hiszen az IT-ben egyre jelentősebb „felhőképződés” figyelhető meg. A felhő szolgáltatások ugye végtelen rugalmasságot, nagy biztonságot és rendelkezésre állást ígérnek. A Microsoft is több felhő szolgáltatást jelentett be a közelmúltban, amelyből az egyik a kommunikációt is érintő BPOS (Business Productivity Online Suite).

  • Mivel ez a korábbi termékverziókra épül, csak félig jelent újdonságot, viszont, ha ránézünk az árazására, akkor első ránézésre tetszetős, amit látunk. Legalább is jó eséllyel súlyos vitáink lesznek a pénzügyi igazgatókkal, ha meg akarjuk értetni velük, hogy miért saját infrastruktúrán nyújtsuk ezeket a szolgáltatásokat.
  • „Személy szerint nem hiszem, hogy a felhő alapú szolgáltatások kiváltanák a hagyományos megoldásokat, de abban biztos vagyok, hogy komoly „Build or buy?” döntéseket kell hoznunk a közeljövőben.” – mondta Balázs.
  • Hogy csak egy példát nézzünk, egy a mostanihoz hasonló légtérzár esetén a videokonferencia havi párszáz forintért megvalósítható egy cég számára akkor is, ha a levelezését nem akarja kiadni külsősnek.


Exchange 2010
– esszük, amit főzünk.
(És ízlik!)


gyorffy_peter
Győrffy Péter és a Roundtable

Ezek után Győrffy Péter barátunk, a Microsoft Unified Communication termékmenedzsere adott elő az Exchange 2010-ről. Persze az elején azzal a kérdéssel szondázta a hallgatóságot, hogy ki milyen levelezőrendszert használ. Nyilván amikor az Exchange 2010-re került a sor, csak a mi munkatársaink jelentkeztek, és ott nyomban versenyen kívülinek nyilvánítottak minket, de abban egyetértettünk, hogy nincs azzal semmi baj, ha valaki maga is azt eszi, amit főz.

  • Péter azzal kezdte, hogy hogyan is emelődnek be az új, korábban jó esetben csak megtűrt kommunikációs formák, chatelés, blogok stb. a vállalati kommunikációba.

  • Egységes postafiók kezelés, tartalomkezelés, a csoportmunka, távoli elérés és a keresés, webkonferencia és jelenlét érzékelés és azonnali üzenetek ide értve az SMS küldést is mind-mind-mind integrálva kerülnek a felhasználó asztalára. Jó hír, hogy a fejtörést jelentő kérdésekre az Exchange 2010-ben kiváló válaszokat kaptunk felhasználói és üzemeltetői szemmel is, és kaptunk demó bepillantást is az újdonságokba.


„Egy e-mail csak a jéghegy csúcsa”
– előadás kettő az egyben


Ez az előadás kilógott a sorból. A kettő az egyben dolgok ritkán működnek jól, rendszerint egyik funkció sem az igazi, most viszont hiteles volt mindkét oldal tapasztalatait egyben látni. Szigeti Csaba egy e-mailtől, a jéghegy tetejétől indulva mesélte el, hogy egy felhasználó milyen megoldandó problémákkal találkozik és ezért a tanácsadó → tervező → bevezető → üzemeltető → támogató milyen funkciókért lelkesedünk, amelyek megkönnyítik a munkánkat.


szigeti_csaba
Szigeti Csaba a jéghegy tetejéről

A felvetett problémák mellé passzoltak a megoldások, amik a termékek és a tapasztalatok összemixelt eredménye voltak.

    • Sokszor aztán a megoldások ott vannak az orrunk előtt, amire példát is hozott Csaba: „Az egyik ügyfelünk, tudva hogy erős fejlesztő csapattal rendelkezünk, jelezte, hogy lenne náluk fejlesztési feladat és tudnának fizetni is érte, 5 milliót szántak a projektre. A konzultáció és igényfelmérés során kiderült, hogy olyan rendszer kellene nekik, amivel a pool autók foglalását tudják kezelni. Nyilván nagyszerűen le tudtuk volna fejleszteni ezt nekik ezt a szolgáltatást, és jeleztük feléjük, hogy éppenséggel jól jönne az az 5 MFt, de mivel kiderült, hogy Exchange rendszert használnak levelezésre, tudtunk ajánlani egy erre, mint eszközre épülő szükséges és tökéletesen elégséges megoldást egy órányi kattintgatás befektetésével. (A megfejtés: ɐʇɐlɐuzsɐɥ ʞoʞoıɟɐʇsod nsndıʇ ǝɔɹnosǝɹ.)
    • Volt aztán egy kis mailezés-nosztalgia, projekt kommunikációtól kiindulva pedig rendezési kérdések és archiválás is előkerült.
    • Az Out of Office funkciót is promóztuk egy kicsit, létjogosultsága egyszerű: ha a beszállítónak elküldök egy mailt, akarok-e valamilyen jelzést, hogy mikor számíthatok válaszra? Persze. Akarok-e legalább egy kicsi információt, hogy miért nem jön válasz napok óta? (Mert szabira ment a kapcsolattartó.) Persze, hogy jól esik, és máris nem érzem magam elhanyagolt ügyfélnek. Pláne, ha még egy helyettes kontaktját is megkapom az automatikus válaszban. …És mindezt képzeljük el, ha mi vagyunk a beszállító, távollétünkben nem áll meg az élet az irodában, megkeresések érkeznek, válaszokat várnak és kapnak az ügyfeleink. Illik tehát válaszolni a mai ügyfél centrikus világban egy levélre? Hát persze. Tudom ezt én automatizálni? Részben igen!


A vállalati kultúra formálása – finom smirglivel vagy baltával?…


  • A naptárvezetés és megbeszélés szervezés is terítéken volt két kiemelt közléssel: technikailag könnyű de kulturális iránymódosítást kíván. És az utóbbi viszont már nem feltétlenül easy run. Tudunk olyan ügyfélről, aki beszedette a papír naptárakat a cégnél, hogy „bátorítsa” az elektronikus naptárak használatát. Na ja. A kultúra váltást azért jó lehet egy kis menedzsment ráhatással megtámogatni, de erről a délelőtt folyamán még esett szó, lásd lentebb.
  • A felhasználó azt akarja, hogy minden működjön neki…és mindezek bárhol, bármikor a mobilitás jegyében. Notebook, okostelefon, PDA? Használjuk, elérjük, beengedjük és távolról menedzseljük a mobil eszközt biztonságosan a hálózatra úgy, hogy ugyanaz a gép az irodai és az otthoni hálózaton is biztonságban legyen. Ehhez védeni kell a belső rendszerünket, a felhasználó gépét, és talán a felhasználót is, akár saját magától is, hogy ne tudjon hibázni.
    • „Hááát barátom, nem lehet mindig hatost gurítani” mondjuk a felhasználónak, aki elhagyta a telefonját és jól kivezetjük a PDA-ját a leltárból. De vajon tudom róla törölni az adatokat? Esetleg, amíg működik a készülék meg tudom állapítani a pozícióját a beépített GPS vevő jelei alapján? Ezek szorosan kapcsolódnak az üzemeltetői témához és akkor már mélyebb technikai részletekben is áskálódunk.
    • „És mi mikor állunk át Exchange 2010-re?” kérdezte Balázs, mert tudta, hogy készülünk a migrációra. A kérdéssel kicsit megkésett, két hete készen voltunk…


A valóság varázsa
– tapasztalatok, tapasztalatok, tapasztalatok…


Minden eseményünknél kiemelten kezeljük a vendégelőadó szekciót. Ez az a rész, amikor a hallgatóság nem a hadtáp rendezett, hátsó sorokban felsorakoztatott, tálcán kínált eseteit kapja, hanem a frontvonalban lévő éles harcot vívott hadvezérek történeteit hallhatja. Ez az a rész, amikor nem mutatjuk az előadónak, hogy „Time!”, húzzon bele, mert jön a kávészünet, de ez az a rész, ahol a legnagyobb az aktivitás is. Most két barátunkat kértük meg, hogy meséljen a tapasztalatairól:

ferencz_tamas
Ferencz Tamás - Az olcsó megoldás nem olcsó és egyszerűen nem éri meg

Ferencz Tamás a security.hu szakértője korábbi vállalatánál IT igazgatóként egy evolúciós folyamat levezénylését és tapasztalatait mesélte el:

Tamás egy dexion-salgó polcos szervertermet örökölt elődjeitől, munkaállomásokon futó ingyenes operációs rendszerekkel. Ezt pár év alatt központilag menedzselt, AD alapú, Exchange-es, rendszerfelügyelettel, csoportos házirendekkel, jogosultsági rendszerrel ellátott rendszerre cserélte a segítségünkkel.

Arra a kérdésre, hogy lelkes Linux rendszergazdaként miért tette ezt, így válaszolt a hercehurca a Linuxszal nem érte meg. Hiába lehet megcsinálni vele mindent, de Linuxon olyan integrált rendszert, mint Microsofton nagyon nehéz és költséges összetenni. Nem éri meg olyan dolgokon spórolni és bizonytalanságot vinni a rendszerbe, amit aztán egy másik soron bőven meg kell fizetni.

A projektmenedzsment persze a lelke egy átalakulási folyamatnak, ott mind a vállalat, mind a megvalósítást végző partner oldaláról szoros odafigyelésre van szükség.

stur_denes
Stúr Dénes - Márpedig itt vállalati kultúra fejlődés lesz!

Stúr Dénes a Globenet IT üzemeltetési igazgatójaként a jelenleg zajló projektjük eddigi tapasztalatait mesélte el és korábbi Pepsinél, Sodexonál, Philip Morrisnál és Bábolnán megszerzett tapasztalatait is megosztotta.

Dénes szerint egy Exchange bevezetésnél a sokat emlegetett kultúra váltásban a felhasználók kulcsfontosságúak. Ez munkakultúra, felhasználói kultúra, vállalati kultúra váltás egyvelegét jelenti:

  • Kb. 10%-uk szívesen vállalja az átállás feladatait és látja a közvetlen hasznot.
  • Mintegy 30-40% az, aki elfogadón és reaktívan viselkedik, megfelelő mennyiségű képzéssel és kommunikációval átállítható.
  • 50-60%-ot pedig az általános, változással szembeni idegenkedés jellemez.

Ebből a legutóbbi csoportból kerülnek ki az ellenállók, akiket a menedzsmentnek kell kezelni. Dénes tapasztalatában volt olyan is, amikor egyenesen blokkolója volt egy-egy felhasználó egy vállalati kultúraváltásnak, hatékonysági lépcső meglépésének. Ekkor a menedzsmentnek végső esetben nem szabad feláldozni az előrelépést és meg kell válni a kollégától. Ők általában egy lentebbi fejlettségi szinten lévő vállalatnál szokták folytatni az életüket…


Office Communication Server


A beszélgetős munkaebéd előtt Győrffy Péter még beszélt az Office Communication Serverről, illetve hogy hogyan épül az Outlookos jelenlét információ (azaz naptár) köré számos kommunikációs elem. A megközelítés egyik oka az, és azért a jelenlét kijelzésből indulunk ki, mert az alapján lehet jól eldönteni, hogy melyik csatornán keressük meg a túloldali partnert.

roundtable
Roundtable

Így előkerült az azonnali üzenetküldés, az asztali és mobil hangkommunikáció integrációja, a videokonferencia és az egységes postafiók kiépítése is fókuszban az Office Communicatorral és a Live Meetinggel. A kis demót megpróbáltuk minél életszerűbbé tenni, így Péter be is szervezett egy Microsoftos kollégát, aki az asztalától kapcsolódott be a szemináriumunkba és Péterrel egy közös Excel file-on dolgozva szimulálták együtt a munkát. (Végül is igen, szimulálták… 🙂 )

Ezt egy ún. Roundtable webkonferencia eszközzel egészítették ki, amely 5 kamerával a tárgyaló – most a szeminárium – panorámaképét mutatta a túloldalon. A hi-tech eszköz komoly hálózati kapcsolat kiépítését igényelte: be kellett dugni egy USB lyukba…

Előkerültek a webkonferenciával kapcsolatos, gyakori szempontok: praktikus, átlagos felhasználó is kezelheti, szavazásokat tarthatunk, felvehetjük a konferenciát panorámaképestül és a hiányzók is megnézhetik,  stb., stb.. Elvileg, átlagosan 23%-os megtakarítás érhető el az utazási költségeken, VOIP hívásokkal távolsági beszélgetések helyett 40% megtakarítás, és akkor még ott vannak az üzemeltetési könnyebbségek. Nyilván minden vállalat magára kell, hogy szabja ezt a gondolatmenetet, a Forrester merítése mindenesetre ezeket a számokat adta, és a cégautók használatát, telefonköltségeket stb. nézve átlagosan egy éves megtérülést tapasztaltak.

Itt megint kialakult egy beszélgetés arról, hogy melyik kommunikációs csatornának mik az előnyei, tapasztalatai. A webkonferenciák mellett előbb-utóbb csak igény lesz a személyes nexus felépítésére, a kézfogásra, a body language megismerésére egy team buildingre, egy együtt ebédelésre, amelyek mind a mérleg másik serpenyőjében jelentkeznek.

Volt aki bedobta, hogy mi a chat értelme egyáltalán. Aztán megegyeztünk ilyenekben:

  • Jelenlét információt ad, nem kell sokat várni a válaszra, a telefonnal szemben még a hívás felépülésére sem.
  • Az e-mail-t fejben levélként kezelik az emberek, a „majd válaszolok” csoportba teszik.
  • A chatben is lehet üzleti tartalom, amit ha lementenek, archiválható.

Hosszú lett a beszámoló, de tartalmas volt a délelőttünk is. Az aktuális Microsoft promó lentebb, további információt szívesen adunk.

Üdvözlettel,

Gágyor Gábor.


FIGYELEM! Promóciós zóna! :mrgreen:

 

Mi is tudjuk, hogy minden cégnek meg kell fontolnia a kiadásait, és kevés a forrás új

beruházások indítására. Ezért a Microsoft most 150.000 forinttal támogatja azon ügyfeleit,

melyek 2010. június 30-ig vásárolnak és vezetnek be Exchange Server 2010-et.


  • Az ajánlat minimum egy Exchange Server 2010 és legalább 50 darab Exchange hozzáférési licenc (Exchange CAL vagy Core CAL) egyidejű vásárlása esetén érvényes
  • Az ajánlat a meghirdetés napját, azaz 2010. március 30-át követően az első 15 beérkezett igény esetén, de legfeljebb 2010. június 30-ig érvényes
  • A 150.000 Ft + ÁFA összeget az Exchange Server bevezetését végző partner a projektköltség (tervezés, mérnökóra stb.) csökkentésére használhatja, azt a Microsoft a bevezetést végző partnernek közvetlenül fizeti meg. A licenc ár csökkentésére az ajánlat nem használható.
  • Az ajánlat igénybevételét a bevezetést végző partner jelzi a Microsoft felé. Az ajánlat az első 15 projektig érvényes, a támogatási kérelmeknek a partnertől a Microsofthoz történő beérkezési sorrendjében. A bevezetést végző partner a támogatás igénylését egyezteti az ügyféllel, és a megegyezést követően haladéktalanul jelzi azt a Microsoftnak.
  • A bevezetést végző partner és a felhasználó ügyfél hozzájárul ahhoz és közreműködik abban, hogy a Microsoft a bevezetésről esettanulmányt készítsen, melynek költségeit a Microsoft állja.

Comments

comments

„Minden úgy lesz …azaz van, mint eddig, csak teljesen máshogy!” – esemény beszámoló” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nagyon tetszett ez az összefoglaló! Úgy tűnik valóban egy érdekes konferenciáról maradtam le. 🙁

    Az “5 M Ft-os” megfejtést pedig, ha szabad, akkor elárulom a kevésbé leleményes olvasóknak: “resource típusú postafiókok használata”. 😛

    [Válaszolok]

  2. Jó összefoglaló, egész meghozta a kedvem egy Exchange cserére (elsősorban a sok kütyü+telefon+notebook+PC közötti email és naptár szinkronizáció miatt).

    De azért a licensz árakat berakhattátok volna, hogy az embernek legyen fogalma arról, hogy mégis hol kezdődik egy ilyen bevezetés. Mindegy, Google segített… jól látom, hogy 20 user-nél a licensz 600e Ft? Plusz ha nincs Win szerver, akkor még annak a CAL-jai is?

    Off topic: Ez a licensz ködösítés az egész MS-ra jellemző. Win2008 szerver licenszt akartunk venni, terminal eléréssel, integráló (vagy minek hívjátok) cég megbízása nélkül. 2 hét volt mire találtunk kereskedőt + valakit aki megmondja, hogy milyen licenszeket/csomagokat kell vegyünk…

    [Válaszolok]

    Rónai Balázs

    Szia Bálint!

    Örülök, hogy kedvet csináltunk Neked! 🙂

    A licencelés valóban nem a legyegyszerűbb az MS-nél, de legalább ezért is lehet utálni.
    Illetve elég egyszerű az alapeset, csak drága. A bonyodalmakat az viszi a rendszerbe, hogy attól függően, hogy mid van meg és hova akarsz eljutni, mindíg lehet olcsóbban is venni, mint az alapár. Akár lényegesen olcsóbban. Ha ki akarod hagyni a viszonteladót (disztribútorhoz mész), akkor viszont ezeket a kedvezményeket ki kell tanulnod Neked is.

    Az Exchange belépő szint egyébként durván max. 1200 Ft+ÁFA / hó / user. (Minimum 5 user-től indul.) Ebben 25GB-os postafiók van.
    Ha ehhez videókonferencia + webkonferencia képességeket is veszel + online csoportmunka képességeket, akkor ez felmegy max. 2300 Ft+ÁFA / user / hó-ra. (Egyelőre ezek 2007-es termékverziókra vonatkoznak.)

    [Válaszolok]

    bpelhos

    Ok, tehát akkor mindezt bérelni is lehet tárhellyel? Mert ez nem esett le ebből az összefoglalóból.
    Ez így azért nagyon jó, mert egyszerűbb összevetni az árát a bérelt email ajánlatokkal (ahol persze még adnak mellé web és ftp tárhelyet, adatbázist, … de ez most pl. nálunk nem lényeges).

    Ezek a lehetőségek hogyan érhetőek el? Csak egy integrátoron keresztül? Vagy van egy MS oldal, ahol bankkártyával kifizetem (like Google) és használhatom azonnal?

    [Válaszolok]

    Rónai Balázs

    Bálint, ez nem email, hanem Exchange szolgáltatás. Ha neked email elég, akkor ne gondolkodj másban, a gmail elég jó lesz neked.

    Ha a >BPOS Suit-et választod, akkor az online tárhely is adott (nem kell ftp-zni, egyszerű SaveAs az Office-ból egy WSS3.0 oldalra, ahol beállíthatod, hogy kinek engeded látszani. /Logfájlokat és exe-ket persze ne tegyél rá./)

    A Suit-ben van benne egyben a:
    Exchange Online
    SharePoint Online
    Live Meeting Online
    Office Communication Online

    Ha használni akarod, akkor jelölj be minket (ABESSE Informatikai Tanácsadó Zrt.) partnernek, és próbálunk segíteni, ha kell. (* Igen, ekkor kapunk jutalékod utánad, ha jelképeset is. A számlát viszont az MS állítja ki feléd.)

    [Válaszolok]

    bpelhos

    Köszi, ez a BPOS direkt link hasznos, így már ki tudom szolgálni magam, látom az árakat és funkciókat is.

    [Válaszolok]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.