Ilyen volt az “Okosan működő vállalat” szeminárium

Okosan működő vállalat szemináriumMúlt szerdán rendeztük meg a Microsofttal közösen az
“Okosan működő vállalat” szemináriumot.

Aki ott volt, ott volt,
aki lemaradt, annak ezúton is szeretnénk növelni a veszteségérzetét. 🙂



Rónai Balázs
Rónai Balázs előadása


A nap Rónai Balázs (Abesse) felvezetőjével indult arról,
hogy mi vesz rá egy szervezetet arra, hogy automatizálja munkafolyamatait.

Az előadó szerint ennek három markáns oka lehet:

  1. Az első ok, hogy az, hogy egy cég mennyi idő alatt képes elintézni egy ügyet,
    alapvető en meghatározhatja, hogy mennyire könnyű ügyfeleket szereznie,
    vagy megtartania.
    Az ügyek elintézési idejének (a folyamatok átfutási idejének) 80%-a állásidő.
    Ez az az idő, amelyet egy ügy 2 “asztal” közti átadása igénybe vesz.
    És ez az, amit egy workflow rendszer csökkenteni tud.
  2. A második ok, hogy az ügyek intézése legtöbbször döntések sorozata,
    amihez viszont információkra és adatokra van szükség.
    Az adatok összegyűjtése az ügyintézési lépés legidőigényesebb része,
    ez adja az ügyintézési költségek jelentős részét.
    Az információk összeszedését szintén megoldja egy workflow alkalmazás.


  3. A harmadik ok, hogy a jelenleg használt megközelítések nem szolgáltatnak elég rugalmas megoldást.
    Ez kimutatható módon a termékbevezetések csúszását,
    az ügyfélelégedettség csökkenését,
    sőt a cégek közel 21%-nál részvényárfolyam esést is okozott.


Valyon József előadása
Valyon József előadása


Az eredeti tervek szerint itt, és minden előadás után egy esettanulmány következett volna.
Sajnos vendégeink egyéb elfoglaltsága miatt ezen változtatnunk kellett,
ígyValyon József (Abesse) bemutatója következett az automatizált folyamatokról.

Egyedi fejlesztés vagy testreszabott, előre gyártott építőkockák?
Felrajzoltuk a görbéket, összevetettük a költségeket és egyéb szempontokat.
Megnéztünk érveket és ellenérveket, veszélyeket és megfontolásokat.
Átfutottuk a humán workflow jellemzőit és
egy demo segítségével belepillantottunk, hogy mi zajlik a háttérben.

Megnyugodhattunk, mert az első “demó jelenség” már az első kattintásnál jelentkezett,
ezt követően azonban mindent meg tudtunk mutatni,
ami a rövid időbe belefért.


Hódy Árpád előadása
Hódy Árpád előadása


A következő blokkban Hódy Árpád (Microsoft) mutatta be az új Office és SharePoint 2010-et.
Felvillantak olyan lehetőségek a csoportmunka területén,
amikre nem is gondolnánk a napi rutin során, holott könnyebbé teszi a dolgunkat!
Virtuóz demót láttunk!…

Vendégelőadóink esettanulmányai:


“Egy projektet az eredeti paraméterek szerint határidőre befejezni és vízen járni egyformán könnyű!
Csak mindezeket be kell fagyasztani…”

Bőszin Barbara (KFKI) A hallgatóság soraiban ülve kérdezgettük Barbarát, aki számos értékes gyakorlati információt mondott el saját projektjükről, ahol SharePointtal és K2-vel alakítottunk ki egy jelenleg is több tízezer ügyet kezelő rendszert, és a hozzá tartozó folyamatokat.


Pap Gyula: MNB esettanulmány
Pap Gyula: MNB esettanulmány


Pap Gyula (MNB)
Számos a Nemzeti Bankban futó munkafolyamat támogató alkalmazásról kaptunk képet:

  • hogyan illeszkednek az informatikai stratégiába,
  • hogyan választják ki a megvalósítandó folyamatokat és
  • milyen szempontok vezérlik a megvalósítást.

Az MNB több évnyi tapasztalat alapján arról is be tudott számolni, hogy
egy K2 alapú workflow rendszer nem gényel többlet erőforrásokat a meglévő üzemeltető csapaton felül.


Nagy Tamás: MFB esettanulmány
Nagy Tamás: MFB esettanulmány


Nagy Tamás (Magyar Fejlesztési Bank) arról beszélt, hogy lehet elkerülni, hogy “Nagy” Banki Projektet kelljen csinálni. Ekkor sok résztvevő sokat akar, a hangsúly a látványon van, a tartalom pedig elsikkadhat!

Ezzel szemben sikerült megvalósítani egy aktív szolgáltatásfejlesztési (igénykezelési) projektet nem az üzlet,
hanem a proaktív IT kezdeményezésében. A fókusz a kulcsfelhasználók bevonásán és a tartalomon volt.
…És megtudtuk: milyen ördögöt (Ördögöt) kell a felhasználóknak a falra festeni egy projekt sikeréhez.



Köszönjük a megosztott tapasztalatokat!


Ha nem akarsz lemaradni a következő rendezvényünkről (sem), akkor regisztrálj most!

Comments

comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.