Hogy állunk itthon az okostelefon használatban?

Mobil internetA mobilitás érdekes, mert sok “cool” telefon van már a piacon.
De vajon mi a magyar valóság?
Mennyire elterjedtek, és
kik használják az okostelefonokat a hazai kkv-knál?

A Business & Technology 2011 konferencián ismertette
Sugár Mihály, a BellResearch vezető elemzője
a hazai 100 főnél nagyobb vállalatokra vonatkozó
mobil telefon használati kutatásuk eredményét.

Ez tartalmaz néhány érdekes adatot…

Előző bejegyzésben már írtuk, hogy az iPhone, mint “cool” telefon
(és ezen a hullámon számos egyéb okostelefon típus),
úgy szivárgott be a cégekhez, hogy azok szinte észre se vették ezt.
Vagy ha igen, nem mérték fel ennek következményeit…

Mihályék kutatása a vizsgált cégeknél ezt a jelenséget írja le számokba foglalva is:

  • A céges flották 13%-a okostelefon.
  • A cégek 2/3-ban használnak okostelefon. Náluk:
  • A felsővezetők 92%-ának okostelefonja van. <= Ez magasabb szám, mint vártam.
  • Középvezetők 36%-nak van okostelefonja.
  • Informatikusok 24,3%-a használ okostelefont. <= Ezt viszont magasabbnak gondoltam volna.
  • Értékesítők 12,6%-ának van okostelefonja. <= Ez nagyon alacsony. Pedig nekik munkaeszköz le(het)ne.
  • Gyakran utazók 6,1%-a okostelefon tulajdonos.

 

Mit jelentenek ezek a számok?

 

Ha megpróbáljuk értékelni ezeket az eredményeket, akkor a következőket olvashatjuk ki belőlük:

  • A cégek nagy részénél megjelentek az okostelefonok, tehát el kell gondolkodni, hogy mit kezdenek azokkal a cégek. Építenek-e az ezek kínálta lehetőségekre? Kezdenek-e valamit az ezek által okozott veszélyekre?
  • Azokat a menedzserek viszik be elsősorban a cégekhez. A felsővezetők gyakorlatilag okostelefon használóknak tekinthetőek. Az okostelefon kultúra fentről lefelé terjed a szervezetben.
  • Az okostelefonok a szervezeti hierarchia alapján oszlanak el. Minél alacsonyabban van valaki, annál levésbbé valószínű, hogy okostelefonja legyen.
  • Ma még azoknak a munkatársaknak sincs okostelefonja, akik amúgy a munkájuk jellegéből adódóan leginkább használni tudnák őket. (Utazó munkatársak, kereskedők.) Ebből az látszik, hogy az okostelefonok ma még státuszjelképek, nem munkaeszközök a szervezetben.
    Látszik a kutatásból az is, hogy azoknak, akik igényeket tudnak megfogalmazni az okostelefon használattal kapcsolatban (mint munkaeszköz) nincs meg a hatalmuk arra, hogy erről döntsenek.
  • Az IT munkatársak a szervezeti presztízsüknél nagyobb arányban rendelkeznek okostelefonokkal.

 

A BellResearch felmérése még tartalmaz néhány érdekes adatot. Mondjuk arról, hogy mire és mennyire használjuk ezeket az eszközöket.

Erre is visszatérünk hamarosan…

Comments

comments

Hogy állunk itthon az okostelefon használatban?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. azt sosem kutatja senki, hogy az okostelefon tulajok mennyit használnak a telefon “okosságából”, azaz ki az aki az okos telefont is csak telefonálásra használja 🙂

    “Informatikusok 24,3%-a használ okostelefont. <= Ezt viszont magasabbnak gondoltam volna." : egy szinte mindig net mellett ülő embernek milyen racionális magyarázata lehet egy okostelefonra? mit tud, amit a napi 15 órát előtte lévő laptop/asztali gép nem ?

    [Válaszolok]

  2. Nekem céges okostelefonom van.
    Nem olyan régen egy céges meeting-en (ahol azonos szinten lévő IT menedzserek voltak jelen Európa különböző országaiból) szóba került az okostelefon.
    Kiderült, hogy 9 emberből csak nekem van céges okostelefonja. A fönöknek sincs.
    1 embernek még privát volt okostelefonja.
    A többiek csak sóhajtoztak hogy milyen jó lenne.
    Szóval van, terjed, de még van mit tenni.

    Mire használom? Elsősorban levelezésre. Mert utazok, és mert munkaidőn kívül is történhet váratlan esemény.
    Használtam már netezésre (különösen mikor a reptéren ragadtam). Azt mondták hogy ne netezzek mert sokba kerül – különösen külföldön.

    [Válaszolok]

    Rónai Balázs

    Köszi, hogy ezt beírtad!

    A következő részben pont arról lesz szó, hogy szervezeten belül kik használják, és mire a smartphone-jukat.

    [Válaszolok]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.