Surface élményeim #1

Megjött a Surface-emTegnap megérkezett a Microsofts Surface RT tabletem. Mivel Magyarországon nem nagyon van még, és nagyon nem is ismert annak a módja, hogyan lehet hozzájutni, ezért sokak kérésére elkezdem leírni saját élményeimet a Surface-szel kapcsolatban.

Az első részben megmondom, hogy juthatsz hozzá egy ilyen eszközhöz Te is. De előtte megpróbálom kiadni mindazt a dühömet, ami az eszköz használatbavételéig felgyűlött feszültség okoz bennem. És itt egyáltanán nem a várakozás kibírhatatlanságára gondolok. Szerintem az én történetem az egyik magyarázata annak, hogy a miért nem olyan sikeres (még) ez az eszköz, mint lehetne…

Mit tegyél, ha akarsz venni egy Surface-t?

Először is, ha itt Kelet-Európában szeretnél venni egy Surface-t, ahhoz nagyon elszántnak kell lenni, és jónak kell lenni a kiskapuk használatában. (Nem mint ha ez itthon nem lenne eleve nemzeti sport…)

Surface-t nem vehet akárki. Hogy ilyet csak úgy vehessél, ahhoz a világ szerencsésebb felén kell élned, ráadásul valamelyik nagyobb lélekszámú Nyugati országban (USA, Kanada, UK, Németország, …). Itt az is előfordulhat, hogy egyszerűen bemész egy boltba és veszel egyet. Ha nem, akkor megrendeled online.

Az ember azt gondolná, hogy az utóbbi tekintetben a világ az egy piac. Nos ez nincs így. A fenti szerencsés országok annyira kiváltságosak, hogy a náluk megvásárolt terméket még exportálni sem engedi onnan a Microsoft. legalábbis ezt a Microsoft store-ban nem tudod megtenni.

Én a vásárlást az angliai (UK) MS online store-on keresztül intéztem. A választott konfiguráció:

  • 64 GB with Black Touch Cover
  • Extended Service Plan for Surface (Ez +2 év kiterjesztett garanciát jelent az alapértelmezett 1 évhez)
  • Surface Type Cover

Hogy melyik mit jelent, arra majd később (következő részben) térek ki. Röviden annyi, hogy a Touch Cover egy olyan fedőlap (3 mm az egész), amiben egy éritős billentyűzet van, a Type Cover ugyanez agy rendes kopogós billentyűzettel. (Én ki akartam próbálni mind a kettőt, hogy el tudjam dönteni, nekem melyik fekszik jobban.

 

Hogy lehet Magyarországra rendelni, ha ide nem is szállítanak?

Én először valamikor októberben próbáltam meg végigvinni az első rendelésemet sikertelenül a store-ban. (Hogy mikor, arra nem emlékszem pontosan, de az biztos, hogy a november 8-i Kevin Turnerrel való találkozó előtt)

Mindvégig lepattantam a szállítási cím korlátozás miatt. Ezt korábban szoftver termékeknél (Windows Phone 7) át lehetett úgy lépni, hogy az ember beírt egy amerikai címet (én például rendszeresen a One Microsoft Road, Redmond címet adom meg ilyenkor. Magukat csak nem tiltják ki…). Ez ugye fizikai terméknél nem járható

Aztán valaki (nem mondom meg, hogy a Microsofttól, mert ő sem a hivatalos infót mondta) megsúgta, hogy nézzem meg a forward2me.com-ot. Itt olyan szolgáltatást lehet venni, hogy kapsz egy kinti postacímet, ahol átveszik az csomagod, és utánad küldik az általad megadott címre pici pénzért (kb. 30 font volt).

Én ezt használtam, és mindenhol céges magyar Master Card-ot a fizetésre.

Amit meg se próbálj: azt, hogy a forward2me-s szállítási címet és magyar számlázási címet adsz meg. Ekkor nekem nem ment tovább a checkout folyamat, de nem mondta meg, hogy miért…

 

Első vélemények az ügyfél élményről

  • Röviden: Ha valaki a consumert piacon sikeres akar lenni úgy, hogy a konkurensei (leginkább az Apple és a Samsung) akármelyik hazai plázában és online is elérhetőek, akkor ennyire béna, pancser, dilettáns nem lehet. Ha ilyen vagy, akkor az az utolsó esélyed, hogy a termék értékesítésért felelős emberedet amilyen gyorsan lehet bejuttatod a konkurenciához, hogy ha már téged képtelen segíteni, legalább őt hátráltassa egy kicsit. (Mondtam, hogy most a cél, hogy kiadjam a dühömet egy kicsit. 😈  Már jobb…)
  • Az, hogy a store-ban bármihez is csak egy soros leírás van, az szerintem nonszensz.
  • Hogy az alapértelmezett Touch Cover bármilyen lehet, feltéve, ha feketét választasz, az egy évszázaddal korábban a Ford T-Modell esetében volt utoljára elfogadható. (Még szerencse, hogy amúgy is feketét akartam választani. De ha reklámozni meg kizárólag színes Coverekkel reklámozzák, akkor ez elvárható lenne.) Még szerencse, hogy 110 font ráfizetéssel azért lehetne hozzá kapni szineset is.
  • Hogy nem tudok magyar számlázási címet megadni az gáz. Kíváncsi vagyok, a könyvelő mit fog kezdeni a helyzettel…
  • Hogy nincs kiszállítás egész Európára alapból, az gáz. Végül is EU, termékek szabad áramlása, … Megérteném, hogy ha drágább lenne a szállítás, de hogy egyáltalán nincs… Grrr.
  • Hogy a billentyűzet csak angol, azt szokni kell (a németeknél meg csak német). Szerintem ennek is választhatónak kellene lenni. (Itt meg a munkaerő szabad áramlására hivatkoznél tök feleslegesen…)
  • Hogy a dugó (elektromos csatlakozó) csak angol tud lenni az angol store-ból, az is csökkenti az elégedettségemet. (Erre is mutatok majd ügyes hekker megoldást.)

Összességében ma itthonról hozzájutni egy Surface RT-hez olyan, mint egy sok pályás kalandjáték. Aki útála a kalandjátékot nem lesz Surface tulajdonos. Aki nagyon akar egy Surface-t, az kénytelen mégis kalandjátékot játszani. Könyörgöm, ennyire fogy ez a cucc, hogy a fejlődő piacokra már nem is jut (nem, annyira nem fogy)?

Pfuuuuhhhh!

Na, kidühöngtem magam.

Hamarosan jönnek a pozitív hírek, mert szerencsére kézbe véve az első benyomások a termékről magáról azért jók!

I will be back…

UPDATE: Közben egyik simerősöm felhívta rá a figyelmet, hogy az Amazon UK-n is lehet rendelni surface-t, és ott van magyar kiszállítás is.

Comments

comments

Surface élményeim #1” bejegyzéshez ozzászólás

  1. NINCS az az Isten!
    Mondom mén ahogy mondta volt a druszám Lali az Üvegtigris2-ben Sanyinak a királynak amikor az a mese ismétlését kérte.

    Nos ekkora küzdelmet akkor se folytatnék ha mellé “interjút adna” valami bombázó csaj. Pláne az én pénzemért(plusz utánam küldési díj, hekkelő hardver a dugaljhoz, stb) Hö Höhö Majd HŐŐŐŐŐŐ (álljunk meg de gyorsan!)

    Nálam a marketingnek 2 szabálya van. Az első magától értetődik: profi fasza a termék! És akkor még semmi nem történik, mert a gyártók ha nem dillók, akkor arra gyúrnak.

    És akkor jön a második: bárhol (bármikor) hozzá tudok jutni, ha AKARok, és ezért nem kell erőfeszítést tennem.

    Példa: a Pepsit SOKKAL jobban szeretem mint a “másikat”. De Pepsi meg sokkal kevesebb helyen kapható. Tehát amit akarok az nincs, amit meg nem akarok azt meg nem kérem. Soha. Semmikor.

    Lehet ideje az MS részvényeket shortolnom? (meg persze a beszállítókat!) 😉

    [Válaszolok]

  2. NINCS az az Isten!
    Mondom én ahogy mondta volt a druszám: Lali az Üvegtigris2-ben Sanyinak a királynak amikor az a mese ismétlését kérte.

    Nos ekkora küzdelmet akkor se folytatnék ha mellé “interjút adna” valami bombázó csaj. Pláne az én pénzemért(plusz utánam küldési díj, hekkelő hardver a dugaljhoz, stb) Hö Höhö Majd HŐŐŐŐŐŐ (álljunk meg de gyorsan!)

    Nálam a marketingnek 2 szabálya van. Az első magától értetődik: profi, fasza a termék! És akkor még semmi nem történik, mert a gyártók ha nem dillók, akkor arra gyúrnak.

    És akkor jön a második: bárhol (bármikor) hozzá tudok jutni, ha AKARok, és ezért nem kell erőfeszítést tennem.

    Példa: a Pepsit SOKKAL jobban szeretem mint a “másikat”. De Pepsi meg sokkal kevesebb helyen kapható. Tehát amit akarok az nincs, amit meg nem akarok azt meg nem kérem. Soha. Semmikor.

    Lehet ideje az MS részvényeket shortolnom? (meg persze a beszállítókat!) 😉

    [Válaszolok]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.